34 WAAROM GAMIFICATION? “Op beleidsniveau is er vanuit de provincie Fryslân al enige tijd aandacht voor Esports. Het interessante is om te kijken welke elementen van gaming je kunt inzetten om mensen in beweging te krijgen” stelt Allard Donker, projectleider van Sport Fryslân. Daarom kunnen alle beweegteams van Sport Fryslân gebruik maken van een Seppo licentie. “Op deze manier krijgen wandeltochten, wijkactiviteiten, bootcamproutes of de gymlessen een nieuwe dimensie. Bovendien doen we dit met alle buurtsportcoaches en hebben wij een eigen bibliotheek in Seppo. Zo kunnen we elkaar inspireren, games uitwisselen en in andere dorpen uitzetten. Samen krijgen we zo meer Friezen in beweging!” Het waren Sybren Bouma en Wiebren Dijkstra van Scoren voor Gezondheid Heerenveen die deze innovatie als eersten toepasten. “Door mijn dagelijkse werkzaamheden kom je erachter wat de jeugd allemaal interesseert en waar ze enthousiast van raken” aldus buurtsportcoach Sybren. “Één van die dingen is gamen, niet alleen thuis, maar ook op school. Ik hebmij toen afgevraagd, wat gamen nou zo leuk maakt. Hier bleken interessante spelprincipes achter te zitten, die ook te gebruiken zijn om kinderen en/of andere groepen mensen in beweging te krijgen.” BEWEEGHUMMELTJES EN SENIOREN Daniëlle Veenstra, buurtsportcoach en vakleerkracht heeft een nieuw project opgezet genaamd beweeghummeltjes. Dit is een project waarbij we Seppo als middel Lees hoe Sport Fryslân dit dagelijks in de praktijk brengt met Seppo, de gamification tool waarmee alle beweegteams zelf games bouwen. Ook aan de slag met Seppo? Mail dan jelle.kabbes@seppo.io of kijk op seppo.io/nl HEEL FRYSLÂN IN BEWEGING MET GAMIFICATION! BEZOEK WEBSITE
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=