36 STEEDS MEER KLANTEN ZIEN HET LICHT DANKZIJ LI SPORTS Het verlichten van sportaccommodaties, zowel voor binnen- als buitensporten tot letterlijk ongekende hoogtes. Dat is waar LI Sports voor staat en voor gaat. En dat moet ook wel, want de ontwikkelingen op het gebied van sportveldverlichting volgen elkaar snel op, weet ook eigenaar Joran de Witte van het bedrijf uit Goes. De nieuwste innovatie in hun aanbod zijn ledarmaturen met reflectortechniek in plaats van lenstechnologie. Deze zogenaamde DarkLicht-armaturen, zorgen volgens De Witte voor minder lichthinder, minimale verblinding en het idee dat ‘de buurt in brand staat’, op het moment dat de sportverlichting aangaat. “Het licht komt en blijft waar het hoort, namelijk op het veld.” DarkLicht-armaturen passen volgens hem dan ook prima in de huidige tijd van duurzaamheid en circulariteit. “Wij bieden de meestenergiezuinigeledsportveldverlichting in de markt. Hoogwaardige kwaliteit en met een lange geteste levensduur. Per sportpark zorgen we met ons lichtplan voor maatwerk. Zo weet de klant exact het toekomstige lichtniveau, de gelijkmatigheid, de nieuwe exploitatiekosten én de impact van de lichtinstallatie op de omgeving. Vervolgens installeren en onderhouden we het zelf. Dat doen we met onze eigen gespecialiseerde monteurs en we leveren de verlichting op met een officiële lichtmeting achteraf.” NETWERK “Vanuit mijn vorige bedrijf heb ik een groot netwerk van verlichtingsfabrikanten opgebouwd. Daar kunnen we rechtstreeks van importeren, zonder tussenhandel. De nieuwste generatie DarkLicht-verlichting wordt bij fabrikant DCBright geproduceerd. Door deze korte weg naar de markt kunnen we kwaliteit koppelen aan een goede concurrerende prijs”, aldus De Witte. Hij is sinds 2019 actief met LI sports na jarenlang aan het roer te hebben gestaan van verlichtingsbedrijf LuxImprove. “Ik geloof erin dat zolang je kwaliteit biedt, groei vanzelf komt. Het afgelopen jaar groeiden we door naar een team van tien medewerkers, aangevuld met een landelijk netwerk van sterke installatiepartners. Een grote groei en veel meer klanten zijn geen doelen op zich. Op dit moment moeten we het vooral van mond-tot-mond reclame hebben. Wanneer we in een regio aan de slag gaan, zien we het aantal aanvragen daar toenemen. Zo creëren we kleine olievlekjes door het hele land. Wij moeten ons werk goed blijven doen. Dan komen de projecten vanzelf.’’ “We hebben nu ruim 120 sportparken aangelegdeninbeheervoorzowelgemeenten als sportorganisaties en sportverenigingen. BEZOEK WEBSITE
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=