44 “DE MARKT VERWACHT STEEDS MEER VAN EEN MERK” ERIMA kent een bijzonder rijke geschiedenis, die teruggaat naar 1900. In 1936 neemt Erich Mak het bedrijf over en na de oorlog wordt zijn naam de merknaam ERIMA. In de jaren 70 en 80 is ERIMA kledingsponsor van bijna de hele Duitse Bundesliga. Ook een groot aantal succesvolle verenigingen uit de Duitse handbal- en volleybalcompetities kleden zich in ERIMA. WERELDTITEL Het hoogtepunt is het behalen van de wereldtitel door het Duitse nationale voetbalteam in 1974. Twee jaar daarna verkoopt Mak het bedrijf aan Adidas. Detail: ERIMA was in het verleden een dochteronderneming van Adidas, maar is nu al enkele jaren volledig zelfstandig. ERIMA kent in de jaren negentig een moeilijke tijd. In 2004 worden de twee bedrijven volledig losgekoppeld en wordt de weg naar boven ingezet. ERIMA wordt groot met de multiteamsport strategie. “We hebben een eigen verkoopkantoor in Vught. Onze voorraden komen uit het moderne logistiek centrum Home of Teamsport in Kirchentellinsfurt, dat in 2019 gerealiseerd werd. Er liggen3,5miljoenartikelenopvoorraad en er wordt gewerkt met een zelfdenkend systeem, dat die voorraad aanvult. Daar wordt constant in geïnvesteerd. Doorontwikkelen moet ook wel, want de markt verwacht steeds meer van een merk. Dat betekent dat we voortdurend werken aan innovatieve technieken en een modern design.” E R I M A W E R K T E L K E D A G V E R D E R A A N S P E C I A L I S T M U LT I - T E A MW E A R Z I J N ERIMA is van Duitse komaf. Wie spreekt over ERIMA, krijgt een gepassioneerd verhaal over het unieke voorraadsysteem, het constant willen blijven vernieuwen en de beste service in het contact met teamwearspecialisten. “Onze kracht is dat we eerst een vraag beantwoorden, voordat we ze zelf zeggen wat we kunnen doen”, aldus Verrijt, sinds 2007 directeur ERIMA Teamsport. BEZOEK WEBSITE
RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=