E-magazine Nationale Sport Vakbeurs: #04 - 2022

 INHOUD 45  NATIONALESPORTVAKBEURS.NL/EMAGAZINE/04 “Er worden in totaal 23 landen in Europa bediend, waarvan zes landen onder ‘eigen beheer’. Dat zijnnaastDuitslandenNederland, Frankrijk, België, Zwitserland en Oostenrijk”, zo gaat Verrijt verder. “Dan praat je in het hoogseizoen over meer dan 50.000 artikelen per dag. Dat je per land anders werkt, is heel belangrijk. De basiscollectie is de prioriteit, maar je moet heel goed kijken naar welke teamsport is in welk land nu belangrijk. In Nederland heb je korfbal, in Frankrijk is dat bijvoorbeeld petanque. En Duitsers houden van veel kleuren, dat is niet voor elk land even geschikt. Dus niet één collectie, die past in alle landen. Wel dat we voor die landen en voor alle sporttakken, vier jaar 98, 99 procent van de collectie op voorraad hebben en dat de klant vier jaar lang kan nabestellen. Dat is toch waarmee wij onderscheidend zijn.” KORFBAL ERIMA heeft bedrijven, verenigingen en nationale bonden in de klantenportefeuille. Toch is het volgens hem niet per se nodig om een grote in dit geval Nederlandse voetbalclub van ERIMA kleding te voorzien. “In Duitsland heb je 1 FC Köln, in ons land hebben we VVV Venlo, Heracles Almelo en TOP Oss gehad. We stappen zeker niet in om het nodig te hebben en al helemaal niet ten koste van alles. Want als je zo’n club hebt, bestaat de kans dat we alleen worden gezien als voetbalspecialist. En we doen veel meer dan dat. We zijn groot bij indoorsporten als handbal en volleybal en de grootste kledingleverancier in het korfbal.” De belangrijkste schakel voor de afzetmarkt voor ERIMA zijn de teamsportspecialisten. Robert Prins eigenaar van Prins Sport met vestigingen in Hardenberg en Ommen is er zo’n eentje. “We werken nu zo’n vijftien jaar met ERIMA. Wat wij belangrijk vinden is een goed aanbod van diverse sportmerken. ERIMA is er daar eentje van. Ze werken met vertegenwoordigers. Wat ik dan zie is dat er echt een wisselwerking is tussen het merk en die vertegenwoordiger. Als ik hem een vraag stel, dan krijg ik ook altijd snel antwoord. Die samenwerking werkt. Samen bepalen we onder welke condities we een vereniging kunnen bedienen.” “En wat heel belangrijk is, is dat de voorraden goed moeten zijn. Als ik een pasavond heb voor 300 trainingspakken, dan moeten die er op dat moment ook gewoon zijn”, aldus Prins die vanuit zijn winkel teamsportspecialist is voor ruim 60 verenigingen in de omgeving van Hardenberg en Ommen. KRACHT “En dat willen wij ook. Verenigingen aan ons binden. Door het totaalplaatje te schetsen”, laat Verrijt tot slot weten. “ERIMA is niet de goedkoopste, maar we zijn wel betrouwbaar en bij ons is afspraak ook echt afspraak. In alles wat we doen, willen we samen het beste eruit halen. Intern bij ERIMA, met winkels, verenigingen, inkooporganisaties, ketens en andere klanten. Dat betekent niet alleen informeren, want dan is er sprake van eenrichtingsverkeer. Wel van betrekken en meedenken. Onze kracht is dat we eerst een vraag beantwoorden, voordat we ze zelf zeggen wat we kunnen doen. En ons motto is niet voor niets samen winnen. Get together and win, om het maar even in goed Duits te zeggen, ha, ha.”

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=